Przystań Zegrze „Zielona binduga”
Witamy w sezonie 2024.
Wypożyczalnia startuje z pełną ofertą od dnia 27. kwietnia jednak już od początku kwietnia (na telefon) można będzie wypożyczyć niektóre jachty. Aktualnie już dostępne: Tango, Fortuna, Omega.
Sezon kończymy 30. października.
Jacht typu OMEGA z naszej oferty. Seria turystyczna z drewnianymi gretingami.
Jeżeli nuży Cię czytanie kolejnych informacji bo szukasz cennika lub innej konkretnej, możesz skoczyć na skróty !!!
– Cennik czarteru, -Sposoby rezerwacji, -Warunki rezerwacji, -Szczegóły czarteru
Ale jeżeli ostatecznie rezerwujesz jacht przeczytaj proszę całą treść tej strony, żeby możliwie wszystko zostało dopowiedziane…
Warszawska Akademia Żeglarska działa na wodzie przez 7 miesięcy w roku, od kwietnia do października. W tym okresie można czarterować nasze jachty, które znajdują się w Zegrzu, ul. Groszkowskiego, dz. nr 173, „Zielona Binduga” nad Zalewem Zegrzyńskim, . Także tutaj mamy swoja przystań żeglarską i szkoleniową.
Nie prowadzimy jednakowoż regularnej wypożyczalni, a część naszych jachtów pływa w organizowanych przez nas kursach żeglarskich i innych imprezach, stąd też aby skutecznie wypożyczyć jacht, wskazany jest kontakt telefoniczny w celu sprawdzenia, czy wybrana jednostka będzie wolna i czy działamy w danym dniu.
Slup bermudzki typu OMEGA. Narodowa klasa, dzielna w każdych warunkach. Jacht dla koneserów.
Rezerwacja warunkowa*
Dla osób zdecydowanych na wyczarterowanie łodzi w danym terminie możliwa jest rezerwacja (warunkowa)*
SMS-owa bez dokonania przedpłaty. W takim wypadku jednak, z zasady, trzeba się stawić po odbiór jachtu do godziny 9 w dniu czarteru lub do godziny uprzednio ustalonej z wypożyczającym, po wcześniejszym ustaleniu telefonicznym czy jacht jest dostępny i wysłaniu sms, dotyczącego szczegółów rezerwacji : (nazwisko, data, typ jachtu + ew. godzina odbioru) na numer 601.290.346 . O ile zarezerwowany jacht, co do zasady, nie zostanie odebrany do godziny 9.00, rezerwacja przepada i nie gwarantujemy podstawienia jachtu, choć jeżeli będzie on dalej wolny, to wypożyczenie będzie możliwe.
Rezerwacja bezwarunkowa**
Dla osób zdecydowanych na wypożyczenie jachtu o dowolnej porze i chcących mieć pewność, że jacht będzie dostępny, konieczne jest opłacenie jachtu z góry za cały czarter na nasz rachunek bankowy. Na dowodzie wpłaty należy wpisać szczegóły czarteru (datę czarteru, typ jachtu i nazwisko), a następnie wysłać tę samą informację o rezerwacji z dopiskiem „zapłacono” wraz z przybliżoną godziną odbioru, sms na numer 601.290.346 .
W przypadku opłaty z góry, po odbiór jachtu należy się stawić koniecznie z dowodem zapłaty.
UWAGA: Potwierdzamy zwrotnym sms przede wszystkim negatywne rezerwacje co oznacza, że po wykonaniu telefonu i otrzymaniu informacji o dostępności jachtu oraz wysłaniu sms rezerwacyjnego, brak odpowiedzi z naszej strony należy uznać za dokonanie rezerwacji. Potwierdzenie rezerwacji pozytywnej otrzymasz także ale może to potrwać do kilku godzin. Wraz z potwierdzeniem rezerwacji otrzymasz SMS gdzie należy się stawić i co ze sobą zabrać.
*istnieje możliwość wycofania się z rezerwacji każdej ze stron bez żadnych konsekwencji z tego tytułu, przy czym strony zobowiązane są do sms-owego odwołania czarteru do godziny 9 dnia poprzedniego. Brak odwołania rezerwacji może spowodować, że następnym razem nie będziesz mógł dokonać tego typu rezerwacji. Rezerwacja warunkowa dotyczy wyłącznie rezerwacji jednego jachtu na jeden dzień.
**w tym przypadku jacht czeka na Państwa aż do chwili odbioru lub do końca dnia, ale w przypadku nieodebrania jachtu lub rezygnacji wpłata jest bezzwrotna i przechodzi na poczet kosztów, a umowa zostaje uznana za dokonaną z końcem dnia czarterowego. Rezerwacja z przedpłatą dotyczy zawsze większej liczby jachtów niż 1 lub większej liczby dni niż 1 (o ile nie ustalono inaczej).
Mówiąc o rezerwacji należy rozumieć jacht + wyposażenie żeglarskie i ratunkowe. Innych dodatków typu silnik nie trzeba rezerwować i opłacać z góry. Zawsze można pobrać dodatkowy sprzęt w chwili odbioru, ew. robiąc dopłatę jeżeli jest przewidziana.
Omega to jacht dla 2 do nawet 6 osób.
Lista rezerwowa
W przypadku wyczerpania możliwości zarezerwowania jachtu na dany dzień oznacza to ze lista rezerwacji warunkowych jest zapełniona. Nie oznacza to jednak, że jacht w tym dniu będzie nieosiągalny gdyż część z rezerwacji warunkowych nierzadko zostaje odwołana i jachty są ponownie dostępne. Taka sytuacja może zdarzyć się w każdej chwili ale w szczególności na bieżąco w dniu czarteru, po godzinie 9. Dlatego jeżeli jesteś zdeterminowany by wynająć jacht w konkretnym dniu, a rezerwacje są wyczerpane, możesz zapisać się na listę rezerwową co oznacza, że jeżeli jacht się zwolni zostaniesz o tym powiadomiony na drodze SMS lub telefonicznie. Aby zatem zapisać się na listę rezerwową należy wysłać SMS na tel. 601290346 o treści:
Rodzaj jachtu, data czarteru, nazwisko ( z dopiskiem) lista rezerwowa.
Także przyjazd na miejsce do naszego ośrodka w „ciemno”, w dniu czarteru, kilka minut po godzinie 9, bez rezerwacji często daje szansę na pozytywne wynajęcie łodzi.
UWAGA !
W soboty i niedziele miedzy godziną 8 i 9.30 nie odbieramy telefonu gdyż jesteśmy zajęci wydawaniem sprzętu, więc
prosimy nie dzwonić. W tym czasie kontaktować się z nami można wyłącznie jednostronnie przy pomocy SMS. Także w tym czasie nie udzielamy informacji na temat dojazdu do nas, który można znaleźć tutaj.
Jachty typu FORTUN-23 z naszej oferty.
Warunki Rezerwacji
Uwaga: Wszystkie informacje na tej stronie dotyczą czarteru jachtów na Jeziorze Zegrzyńskim. Wypływanie poza mosty ograniczające akwen zalewu musi być uzgodnione.
Jachty czarterujemy na „dzień pływania” ( w godzinach 8.30 – 18.30) i jeżeli jest to więcej niż jeden dzień to nieodpłatnie wchodzi w to noc pomiędzy poszczególnymi dniami, o ile nie chcecie Państwo na noc odstawić jachtu do portu.
Dzień czarteru rozpoczyna się od rana ! Wyjątkowo na życzenie, o ile jest taka możliwość, można wypożyczyć jacht kabinowy wieczorem, na noc poprzedzającą pierwszy dzień czarteru ale w takim wypadku noc ta jest dodatkowo płatna 100 zł bez względu na rodzaj jachtu.
Wyjątkowo i warunkowo czarterujemy jachty na godziny, o ile są wolne. Rezerwacji jachtów na godziny nie praktykujemy.
Jachty odkryto-pokładowe wypożyczamy bez silnika.
Wszystkie jacht kabinowe są wypożyczane z silnikiem o ile nie zaznaczono inaczej.
Tango 780Sport
Ostatecznie umowa czarteru jest finalizowana w dniu czarteru, w miejscu odbioru jachtu, podpisaniem protokołu przejęcia przez osobę czarterującą. Za promesę umowy uważa się umowę rezerwacji opisaną powyżej.
Za czarter do 3 dni nie sporządzamy szczegółowego protokołu odbioru/zdania, a jedynie odbierający kwituje pobranie sprzętu i znajomość wewnętrznego regulaminu wypożyczalni ( do wglądu na miejscu), który reguluje warunki szczegółowe czarteru. Od tej chwili umowę czarteru uznajemy za zawartą.
W sprawach nie ujętych w regulaminie obowiązują zasady Kodeksu Cywilnego.
Przy odbiorze należy wylegitymować się patentem co najmniej „żeglarza jachtowego”, mieć przy sobie do okazania i sporządzenia protokołu przejęcia jachtu dowód osobisty oraz pozostawić w formie zastawu kaucję depozytowo-szkodową wysokości 500 zł.
Osoba wypożyczająca jacht jest za niego odpowiedzialna cywilnie i materialnie. Nie praktykujemy ściągania Państwa z jeziora w przypadku braku umiejętności lub zmiany warunków atmosferycznych. Nie mamy ani sił ani środków na takie manewry. Jacht na koniec dnia należy zwrócić w porcie jego odebrania.
W przypadku powyższych dylematów należy wzywać WOPR, który za uzgodnioną opłatą przeważnie może pomóc doholować jacht do portu.
Phila 880 z naszej oferty.
Apelujemy o dobór jachtu do czarteru adekwatnie do posiadanych umiejętności. Wszystkie nasze jachty posiadają możliwość refowania żagli co stwarza możliwość bezpiecznego żeglowania niemal w każdych warunkach. Zachęcamy zatem do korzystania z refpatentów w sytuacji gdy warunki pogodowe ulegają zmianie. Jacht zarefowany to nie wstyd tylko wizytówka dobrej znajomości żeglarskiego rzemiosła oraz gwarancja bezpiecznego dotarcia do portu przeznaczenia.
Wielkość jachtu nie jest wprost proporcjonalna do jego bezpieczeństwa. Generalnie obowiązuje zasada: „duży jacht, duży kłopot….., mały … mniejszy. Chyba, że wiesz o co chodzi to kłopotów nie ma żadnych, z żadnym jachtem.
Dobór jachtu pod kontem ilości osób, które można zabrać na pokład można znaleźć w cenniku.
Cennik czarteru jachtów żaglowych w sezonie 2024:
Cennik czarteru jachtów żaglowych w godzinach 8.30- 18.30 *: | ||||
jachty kabinowe typu slup bermudzki: | Typ [link/opis] – max. ilość załogi | Cena** za dzień pływania w weekendy i święta w sezonie: 21.04-30.09. | Cena** za dzień pływania poza sezonem i w dzień powszedni w sezonie | Cena za godzinę pierwszą – 50zł za następne |
PHILA 880 – 8 do 10 osób | 550 zł | 450 zł | 200/150 | |
TANGO 780S – 6 do 7 osób | 450 zł | 350 zł | 170/120 | |
FORTUNA 23 – 4 do 6 osób | 400 zł | 300 zł | 150/100 | |
MORS – 3-5 osób („Sztorm”, „Sztil”) -NIEDOSTĘPNY- | 300 zł | 250 zł | ||
BEZ 4 *** 2-4 osoby („Plump”) -NIEDOSTĘPNY- | 280 zł | 200 zł | ||
CHRZĄSZCZYK *** 2-3 osoby („Bzyk”) -NIEDOSTĘPNY- | 250 zł | 200 zł | ||
łodzie odkryto-pokładowe typu slup bermudzki: | ||||
OMEGA turystyczna- 6 osób (bez silnika) | 190 | 160 zł | 75/451) | |
H-tka – 4 osoby -NIEDOSTĘPNA- | 250 | 200 zł | ||
szalupa żaglowo- wiosłowa typu kecz gaflowy: |
DZ – 12 osób (bez silnika, 10 wioseł)
| 400 |
350 zł
| 220/170 |
Cena za połówkę dnia (4,5h) w godzinach 8.30-13.00, 14-18.30.
Połowa ceny weekendowej za cały dzień + 100 zł. Rezerwacja wyłącznie na telefon.
* Za dzień czarteru uważa się czas od godz. 8.30 do 18.30 (10 godzin) w danym dniu, od momentu pobrania sprzętu z hangaru do jego zdania. W wypadku kilku dni czarteru noce wliczane są automatycznie, nieodpłatnie. Gdy jednak bierzesz jacht na 1 dzień pływania i chciałbyś dodatkowo spędzić na nim noc przed lub po dniu pływania, należy do ceny doliczyć 100 zł. za każdą dodatkową noc.
** Podane ceny za dzień pływania są ceną ryczałtową bez względu na godzinę pobrania i zdania jachtu w granicach godzin czarterowych, a ceny za godzinę stanowią dla ryczałtu alternatywę. Płatność z góry w chwili pobrania jachtu.
W przypadku pojedynczego formalnie dnia pracującego, który występuje pomiędzy dniami niepracującymi (tzw. długi weekend) dzień ten należy uznać kosztowo jako dzień świąteczny.
Jachty wypożyczane na godziny nie podlegają rezerwacji. Jachty na godziny wypożyczane są na bieżąco, na miejscu, w dniu czarteru, w zależności od ich dostępności.
Kończymy pracę o godzinie 18.30* i to jest równoznaczne z końcem dnia czarteru. Cały sprzęt powinien być do tej godziny zdany, o ile nie zabierasz go na noc.
*** Silnik na życzenie za dopłatą
Uwaga: Płacić na miejscu można wyłącznie gotówką (bankomatów brak).
Ceny czarteru naszych jachtów inne niż powyżej, podawane na innych nieedytowalnych lub nie aktualizowanych
stronach internetowych nie mogą stanowić wiążącej oferty, dlatego zawsze sprawdź czy ogłoszenie jest z
bieżącego roku.
Ceny hurtowe (nie dotyczy DZ):
1. czarter w tygodniu, powyżej 3 dni pływania – 10% upustu za każdą dniówkę
2. czarter w tygodniu, powyżej 3 jachtów **** – 10% upustu za każdą dniówkę
3. czarter powyżej 7 dni – możliwość negocjacji cen
**** Nie stanowi oferty w przypadku firmowych imprez zorganizowanych i regat (umowa negocjowana indywidualnie).
Cena hurtowa łodzi DZ:
-czarter powyżej 2 dni pływania – cena 300 zł
1) cena za OMEGĘ na godziny, która zawiera w pierwszej godzinie 15 minut na otaklowanie i 15 na roztaklowanie co oznacza, że pierwsza godzina jest liczona jako 1,5 godziny.
Wszystkie podane ceny jachtów kabinowych zostały podane wraz z kosztem silnika oraz pełnym bakiem paliwa. Koszt paliwa jest bezzwrotny, a baków nie należy uzupełniać paliwem przy zdawaniu jachtu.
Większość jachtów poza Philą wyposażona jest w silnik: YAMAHA 4 lub 5 KM
Jachty żaglowe mogą pływać bez silników i to je odróżnia od jachtów motorowych! Jeżeli jednak korzystasz z silnika pomocniczego, to aby działał niezawodnie musisz sprawdzić czy:
– jest paliwo w baku i czy kran doprowadzający paliwo jest odpowiednio ustawiony
– jest założona zrywka na wyłączniku silnika
– zbiornik paliwa jest odpowietrzony poprzez odpowiednie ustawienie pokrętła odpowietrzenia
– ssanie jest odpowiednio ustawione w zależności od potrzeby
– spodzina jest zanurzona w wodzie
– chłodzenie działa poprawnie
– dźwignia zmiany biegów jest w odpowiednim położeniu
Uwaga:
Dopilnuj i zawsze sprawdź czy z silnika wylatuje woda służąca do chłodzenia, jeżeli nie wylatuje wyłącz silnik. Silnik przetrwa jeżeli nie będziesz go używał na sucho. Spodzina zawsze musi być zanurzona w wodzie. Od tego jest pantograf.
Silnik odpalaj w „startowej” pozycji ustawienia manetki, na biegu „jałowym”, biegi wrzucaj zawsze przy zredukowanych niskich obrotach.
Jeżeli silnik gaśnie po wrzuceniu biegu najczęściej powodem jest zablokowanie śruby poprzez nakręcenie na nią jakiejś liny, żyłki czy innych rzeczy znajdujących się w wodzie na które wpłynąłeś. Wtedy należy śrubę oczyścić.
Na baku paliwa można popływać od 0,5 do 1,5 godziny w zależności od warunków i sposobu pływania. Generalnie mówimy o silnikach pomocniczych do jachtów żaglowych więc należy założyć, że głownie pływa się na żaglach, a silnik służy do wchodzenia i wychodzenia z portów, manewrowania, ew. krótkich podpłynięć lub działania w sytuacjach wyjątkowych. Nie mniej, a nie każdy to wie, kiedyś paliwo zawsze się kończy! Wtedy silnik przestaje działać !!!
Jeżeli to przewidziałeś to masz własny zapas na dolewkę lub kupiłeś dodatkowo zapas od nas i „hałasujesz” dalej. W innym przypadku nagle zapada cisza!
W standardzie jachty nie mają na wyposażeniu dodatkowych kanistrów z benzyną i należy o tym pamiętać. W takiej sytuacji pozostają żagle lub telefon do WOPR aby holował jacht do portu macierzystego, za co będzie trzeba zapłacić.
Morsy „Sztorm” i „Sztil”
Wszystkie nasze jachty są zbudowane z tworzyw sztucznych i jedynie do wykończenia wnętrza bywa używane drewno.
Wszystkie nasze jachty posiadają miecz uchylny oraz ster uchylny dzięki czemu przypadkowe wpłyniecie na mieliznę nie stanowi większego problemu o ile kontrafał płetwy sterowej założysz na odpowiednią, rowkową samowypinającą się knagę zaciskową, którą wskazujemy przy przekazywaniu jachtu.
Każdy żagiel główny na naszych jachtach posiada możliwość refowania za pomocą refpatentu lub refbanty z czego w przypadku rosnącej siły wiatru powinno się bezwzględnie korzystać.
Wszystkie nasze jachty, czarterowane nad Zalewem Zegrzyńskim, są wyposażone w komplet sprzętu ratunkowego i pełen podstawowy osprzęt żeglarski, przewidziany dla danego jachtu. Niektóre jednak trzeba otaklować (OMEGI), a większość jest gotowa wstępnie do żeglowania dzięki wyposażeniu w roller foka i lazy jacki na grocie. Nie oznacza to jednak, że każdorazowo nie musisz jachtu przygotować do wypłynięcia, co jest normalną zasadą żeglarską, niestety nie oczywista dla każdego …
Wszystkie duże (6 osób) jachty kabinowe posiadają kuchenkę gazową i komplet materacy. Inny sprzęt kuchenno, turystyczny, sanitarny należy zabrać we własnym zakresie o ile ktoś ma taka potrzebę. Jeżeli temat „kambuza” i wyposażenia turystycznego jest dla Ciebie ważny, masz jakieś dodatkowe potrzeby lub oczekiwania to koniecznie proszę to sygnalizować. Jachty na Zalewie Zegrzyńskim pływają głównie w krótkich jednodniowych czarterach i wyposażeniem turystycznym przeważnie mało kto jest zainteresowany, zatem jeżeli twoje potrzeby są na miarę wypraw mazurskich to mów o tym zawczasu żeby uniknąć rozczarowania. Potrzebę korzystania z gazu należy zgłosić. Podobnie z innymi nietypowymi potrzebami jak na przykład zabranie na jacht psa. Nie wykluczamy takiej możliwości ale pod pewnymi warunkami. Dlatego prosimy mówić, pytać, informować. Wtedy życie staje się przyjazne, a ewentualne problemy daje się rozwiązać.
Nasza DZ-ta „Szkentla”
Czy nasze jachty są nowe? Jachty pływające w czarterze są nowe tylko przez pierwszy dzień po zakupieniu. Drugiego dnia są już jachtami używanymi. Nie mniej dokładamy starań byście Państwo mieli możliwość bezproblemowego żeglowania toteż remontujemy je nieustająco, tak by spełniały niezbędne wymogi żeglarskie, stosownie do ich przeznaczenia. Nie zmienia to faktu, że nawet najbardziej pieczołowity remont jachtu typu MORS nie czyni z niego „Bawarii” o czym czasem niektórzy zdają się zapominać …
Powtarzające się pytania czy nasze jachty maja ciężki miecz sugerują, że macie Państwo umiarkowane pojęcie na temat stateczności jachtu i odruchowo „szukacie ratunku” w temacie niewywracalności jachtu. Zatem odpowiadamy „hurtowo”, że nasze wszystkie jachty są jachtami mieczowymi, a zatem charakteryzują się przede wszystkim statecznością kształtu, a co za tym idzie ciężar ich miecza ma znikome znaczenie odnośnie ich zdolności do przechylania się. Dodam jeszcze, że w związku z powyższym są wywracalne, choć niezatapialne dzięki komorom wypornościowym. Wniosek praktyczny z tego płynący jest taki, że jeżeli z jakiegoś powodu przechył jachtu jest dla Ciebie zbyt duży i nie możesz lub nie umiesz sobie z tym poradzić to możesz go zmniejszyć, podnosząc miecz częściowo do góry.
Fortuna 23 pod żaglami.
Jeżeli powyższe rady okazały się nieskuteczne i znajdziesz się (mowa o sterniku jachtu) w wodzie z powodu przewrócenia jachtu to nie wpadaj w panikę. Staraj się zachować spokój i :
– policz załogę czy wszyscy są w zasięgu wzroku, czy ktoś nie został w kabinie lub pod wodą,
– załóż kamizelkę ratunkową i dopilnuj żeby wszyscy to zrobili;
– nie odpływaj, jacht nie zatonie. Wraz z załogą trzymaj się jachtu i czekaj na pomoc;
– zabezpiecz sprzęt ruchomy i rzeczy osobiste żeby nie odpłynęły lub się nie utopiły;
– jeżeli pomoc nie nadchodzi lub nie może zostać udzielona poproś gapiów o wezwanie WOPRu lub jeżeli masz przy
sobie wciąż sprawna komórkę sam go wezwij na numer alarmowy WOPR: 601.100.100 lub 112 ;
– dopilnuj aby ludzie zostali podjęci z wody, a jeżeli jest zimno to jak najszybciej odtransportowani na brzeg i
zaopatrzeni w niezbędna pomoc w celu uniknięcia wyziębienia organizmu;
– odholowanie jachtu do portu macierzystego zleć WOPROWI, który prawdopodobnie obarczy Cię za to kosztami
akcji ratowania mienia. Telefon do WOPRu nad Zalewem Zegrzyńskim jest następujący: 695889010
Jeżeli jest ciepło i czujesz się na siłach, jest wskazane żebyś sam nadzorował ratowanie, zabezpieczanie i holowanie
sprzętu;
– jeżeli temat bezpieczeństwa załogi i zabezpieczenia jachtu jest ogarnięty, doprowadź siebie do porządku, sprawdź
stan załogi i zawiadom czarterodawcę o sytuacji;
– jeżeli sytuacja jest opanowana zajmij się doprowadzeniem do porządku wyłowiony jacht, najlepiej w porozumieniu
z właścicielem.
Niestety, niemal każda wywrotka jachtu dodatkowo kończy się stratami materialnymi, które sternik jachtu będzie zobowiązany pokryć!
Male kabinówki klasy BEZ-4 i Chrzaszczyk
Pragniemy także zauważyć, że jachty żaglowe zwykle mają maszty! Maszty każdej z naszych łodzi są wyższe niż dowolny most na akwenie zalewu i przyległych rzekach. Dlatego należy uważać zbliżając się do mostu z wiatrem bo inaczej kończy się to złamaniem masztu. Czarter naszych jachtów odbywa się wyłącznie w rejonie Zalewu Zegrzyńskiego. Przepływanie pod mostami lub wypływanie poza akwen Zalewu ograniczony mostami wymaga zgody armatora i dodatkowego przeszkolenia ze składania masztu na danym jachcie. Nie wyrażamy zgody na samodzielne, samowolne składanie masztu bez wcześniejszego z nami uzgodnienie.
W przypadku gdy pozostawisz jacht wywrócony w wodzie oczekując od nas interwencji musisz liczyć się z kosztami.
– Stawianie wywróconego jachtu kabinowego 1000 zł;
– Stawianie wywróconej Omegi 400 zł;
– Holowanie jachtu do portu 150-300 zł w zależności od odległości;
– Szukanie zgubionych elementów jachtu i mienia osobistego 200 zł.
Nie zawsze jednak mamy możliwość wyławiania przewróconych jachtów i wtedy należy to zlecić ekipie
WOPR, która ma do tego odpowiedni sprzęt i koszty przeważnie są mniejsze.
Jeżeli nie znasz Zalewu Zegrzyńskiego lub wybierasz się nad to jezioro po raz pierwszy zapoznaj się z mapą tego akwenu wraz z niezbędnymi informacjami dotyczącymi bezpieczeństwa i pomocy.
Cumowanie jachtów przy kei.
Jachty w większości stoją w „bramkach” na dwóch szpringach rufowych (wiązanych do kip !!!), które odpływając zostawiamy na bramce oraz na cumie dziobowej, którą zabieramy ze sobą.
APEL !!!
Szanowni Państwo. Jeżeli już decydujecie się na wyczarterowanie naszego jachtu i w trakcie pływania macie jakiś problem, podarł się żagiel, zdarzyła się awaria, co się utopiło, rozwaliłeś dziób na betonowej kei…., nie zbywaj tematu milczeniem.
To oszczędzi nam nieprzyjemności podczas zdawania sprzętu, a żeglarzom czarterującym w dniu następnym umożliwi przejęcie sprzętu sprawnego.
Także koniecznie sprawdź zawsze wszystko przed wypłynięciem i oddaniem cum. Ta oczywista dla dobrych żeglarzy praktyka, oszczędzi Ci problemów, a nam nerwów. To dotyczy także talii szotów grota !!! Jeżeli coś nie działa wg ciebie poprawnie melduj. W porcie zawsze możemy pomóc. Hallo …, jachty nie wywracają się same, wywracają je sternicy i to nie rzadko przez elementarną ignorancję.
Także oczekiwania i potrzeby bywają różne. Jeżeli będąc na miejscu coś ci nie pasuje, …. bo na Mazurach to był „taaaaki jacht”, a w Chorwacji to już w ogóle … jeszcze lepszy. No i ogólnie nie ma elektrycznych kabestanów, sterów strumieniowych, i hydroskrzydeł to po prostu NIE wypożyczaj tego jachtu.
To jest ważne przesłanie.
TAK, potwierdzamy, mamy bazę na Zalewie Zegrzyńskim, a nasze jachty służą tylko do normalnego żeglowania, są dzielne i niczego im nie brakuje. Jeżeli to jest dla Ciebie za mało rozstańmy się w zgodzie bo …. spokój w żeglarstwie jest bezcenny ! I żadne pieniądze ani hejty nie są warte jego zakłócania …
My także jesteśmy żeglarzami, znamy temat od podszewki, staramy się być pomocni i uczynni ale nawet największa cierpliwość nie poradzi na brak jakiegokolwiek zaangażowania w temat, brak podstawowej, elementarnej wiedzy czy choćby zdrowego rozsądku…. Dla tego prosimy! Zostaw agresję w domu, a nastawienie roszczeniowe zamień na odrobinę pokory… Pokory do wiatru, wody, otoczenia i tego wszystkiego co czyni ten sport pięknym …
Pogoda!
Rezerwując łódki, a potem wybierając się nad Zalew na pływanie często kierujemy się prognozami pogody na interesujący nas czas czarteru. Jest to oczywiście słuszne podejście z jednym zastrzeżeniem. Zalew Zegrzyński to stosunkowo duży akwen wodny, na tyle że z punktu widzenia pogody tworzy swoisty mikroklimat, zmieniający nieco typowe prognozy dla okolic Warszawy. Przekonaliśmy się wielokrotnie, że pogoda nad Zalewem jest inna niż w Warszawie i okolicy. Dlatego namawiamy Państwa żeby nie wierzyć bezgranicznie pogodynce z telewizora i radia bo bardzo często ich opowieści nic nie mają wspólnego z rzeczywistą pogodą nad Zalewem. Dlatego zawsze warto wykonać telefon do nas i w razie niezdecydowania lub wątpliwości dowiedzieć się jak wygląda faktyczna pogoda nad Zalewem realnie. Szkoda bowiem zostać w Warszawie zupełnie nie zdając sobie sprawy, że tutaj są świetne warunki do żeglowania co zdarza się niejednokrotnie …
Jeżeli nie czujesz się na siłach wyczarterować samodzielnie jacht, chciałbyś jeszcze odświeżyć swoją wiedzę lub warunki są za trudne możliwy jest także czarter jachtu ze skipperem, po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym. Warunki rejsu jachtem po zalewie ze skipperem można znaleźć tutaj!