145-10-TŻ-ŻEGLARZ
Gdy jacht ma tendencje do odpadania, mówimy iż jest: Gdy jacht ma tendencje do odpadania, mówimy iż jest:
Gdy jacht ma tendencje do odpadania, mówimy iż jest: Gdy jacht ma tendencje do odpadania, mówimy iż jest:
Zmieniasz kurs jachtu z baksztagu jednego halsu do bajdewindu tego samego halsu, żagle wówczas: Zmieniasz kurs jachtu z baksztagu jednego halsu do bajdewindu tego samego… Read More »143-9-TŻ-ŻEGLARZ
Żeglując na pełnych żaglach odczuwamy: Żeglując na pełnych żaglach odczuwamy:
Żeglujesz bajdewidem prawego halsu, przechodzisz do półwiatru tego samego halsu, mówimy wówczas, że : Żeglujesz bajdewidem prawego halsu, przechodzisz do półwiatru tego samego halsu, mówimy… Read More »139-7-TŻ-ŻEGLARZ
Przechodząc przez linię wiatru z bajdewindu jednego halsu do bajdewidu drugiego halsu robimy: Przechodząc przez linię wiatru z bajdewindu jednego halsu do bajdewidu drugiego halsu… Read More »137-6-TŻ-ŻEGLARZ
Zawietrzność jachtu zmniejsza się gdy: Zawietrzność jachtu zmniejsza się gdy:
Czy kształt kadłuba śrudlądowego jachtu mieczowego ma wpływ na przechył jachtu. Czy kształt kadłuba śrudlądowego jachtu mieczowego ma wpływ na przechył jachtu.
Dlaczego jacht może płynąć w kierunku „na wiatr” ? Dlaczego jacht może płynąć w kierunku „na wiatr” ?
Jacht płynący w przechyle na burtę zawietrzną będzie Jacht płynący w przechyle na burtę zawietrzną będzie
Co ma największy, decydujący wpływ na stateczność poprzeczną śródlądowego jachtu mieczowego? Co ma największy, decydujący wpływ na stateczność poprzeczną śródlądowego jachtu mieczowego?